12.11.2021

Säätiön #MEIDÄNMERI-kampanja ja varainhankintajohtaja Erkki Salo palkittiin Finnish Comms Awards -gaalassa

John Nurmisen Säätiön, Moomin Charactersin, Kobra Agencyn ja Rights & Brands:n yhteinen #MEIDÄNMERI #VÅRTHAV #OURSEA -kampanja palkittiin vuoden varainhankintatekona Finnish Comms Awards -kilpailussa. Myös säätiön varainhankintajohtaja Erkki Salo palkittiin vuoden pitchaajana. Voittajat palkittiin 11.11.2021 Finnish Comms Awards -gaalassa, joka keräsi peräti 230 osallistujaa toimistoista ja asiakasyrityksistä. Kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa Ry:n kanssa.

Monessa Finnish Comms Awards -voittajatyössä näkyy pandemia-ajan henki ja eetos. Tuomaristoa puhuttelivat erityisesti yhteiskunnalliset aiheet sekä strategisesti vahvat ja ihmistä lähellä olevat viestintä- ja vaikuttamistyöt. Viestintätoimiston asiakkaan ja toimiston välinen yhteistyö on usein saumatonta ja pitkäjänteistä, minkä vuoksi töiden arvioinnissa painotetaan erityisesti asiakaskokemusta ja asiakkaan kokemaa arvoa.

“Tänä vuonna kilpailu keräsi ennätysmäärän osallistujia, ja kilpailuhakemuksia jätettiin peräti 132. Mukana oli myös aikaisempaa laajempi joukko viestintää hyödyntäviä yrityksiä ja viestinnän palveluita tarjoavia toimistoja, kuten viestintätoimistoja, mainostoimistoja sekä vaikuttajayhteisöjä. Kilpailuun osallistuneita töitä tarkastelemalla saa monipuolisen katsauksen viestinnän voimasta johtamisen työkaluna, toiminnan edistäjänä ja tunnettuuden kasvattajana”, sanoo Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

Vuoden pitchaaja: Erkki Salo, John Nurmisen Säätiö

Kilpailun parhaan pitchaajan tittelin vei nyt ensimmäistä kertaa viestintätoimiston sijaan brändin edustaja. Jokainen työ pitchattiin tuomaristolle, ja tämän pitchaajan energia sekä positiivinen asenne valloittivat tuomariston. Pitchauksessa nousi todella selkeästi esiin positiivinen energia sekä esitystapa. Hän tuli lähelle tuomaristoa, oli rauhallinen, hyväntuulinen ja selkeä. Hän piti kuulijat kiinnostuneina ja osasi kertoa työn kannalta olennaisimmat seikat kiehtovasti ja vakuuttavasti.

Vuoden Varainhankintateko

#MEIDÄNMERI-kampanja – Auta Muumeja pelastamaan #MEIDÄNMERI

Moomin Characters & John Nurmisen Säätiö sr & Rights and Brands & Kobra Agency

Vuoden varainhankintateko -kategoriassa pisteitä tulee nimenomaan varainhankinnallisesta onnistumisesta. Varainkeruukampanjan osapuolet ovat kiinnittäneet yritysten, julkisyhteisöjen ja suuren yleisön huomiota Itämeren tilaan ja merkitykseen meille kaikille. He ovat onnistuneet myös taloudellisessa tavoitteessaan. Tässä työssä teema ja tuote yhdistyivät loistavasti. Kampanjan verkkosivut ja materiaalit hurmaavat kenet tahansa. Tulokset ovat erinomaiset.

“Yksi yhdistävä tekijä korostui Vuoden varainhankintateko -kategoriassa menestyneissä kisatöissä ja se oli kumppanuus. Laajalla ja luovalla yhteistyöllä myös voittaja #MEIDÄNMERI-kampanja onnistui saavuttamaan huikeita tuloksia”, kommentoi Pia Tornikoski, VaLa ry:ltä.

Kiitämme lämpimästi tuomaristoa valinnasta ja ennen kaikkea yhteiseen kampanjaamme osallistuneita kumppaneita, lahjoittajia ja kampanjatiimiä työstä Itämeren hyväksi. Tutustu kampanjaan täällä.

Toivotamme onnea myös muille palkituille! Katso kaikki voittajat ja tuomariston perustelut tästä uutisesta.

Aiheeseen liittyvää