Nätbutik

Nätbutik

Kundtjänst

Se först om svaret på din fråga finns bland vanliga frågor nedan om returanvisningar eller leveransvillkor. Om du inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta vår kundtjänst.

Returanvisningar och leveransvillkor

Returanvisningar
Leveransvillkor

Kundtjänst

Kontakta oss gärna i första hand via e-post: kauppa@jnfoundation.fi

Elina Tuomarila
Kulturproducent
+358 50 543 0951

Avgiften för samtal från mobiltelefon är enligt mobilsamtalsavgift som din operatör debiterar.

Vanliga frågor

Hur ska jag göra när jag vill returnera en produkt?

Gratis returrätt för oanvända och säljbara produkter gäller 14 dagar från mottagandet av leveransen eller den sista delleveransen. Se anvisningarna på retursidorna.

Jag har tappat bort följesedeln som medföljde produkten och som behövs för att returnera produkten. Vad gör jag?

Om du inte har fått en följesedel med produkten eller om du har tappat bort den kan du skriva ut en returblankett härifrån.

Produkten kom inte fram inom beräknad leveranstid. När får jag min beställning?

I samband med uppgifter om produkten uppges beräknad leveranstid. Den beräknade leveranstiden grundas på leveranstiden i allmänhet för produkten i fråga. Vi skickar en leveransbekräftelse till din e-post när din beställning har lämnats för posttransport. Kontakta kundtjänst om leveransen försenas mer än en vecka.

Får jag tillbaka beloppet som jag betalade i samband med beställningen om produkten inte finns att få?

Ja, du får pengarna tillbaka. Då ber vi dig om ditt kontonummer för återbetalningen. Du kan också byta produkten till en annan produkt.

Kan jag byta produkt om min ursprungligen beställda produkt inte finns?

Du kan byta produkt. I samtliga fall ber vi kontakta vår kundtjänst för mer detaljerade anvisningar.

Jag får ingen order- eller leveransbekräftelse i min e-post. Vad gör jag?

Kontrollera först skräppostlådan i din e-post. Om du inte hittar bekräftelsen i skräppostlådan, kontakta vår kundtjänst.

Jag betalade beställningen i nätbanken. Debiteringen syns på mitt konto, men jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Ibland kan det uppstå avbrott i datakommunikationen, vilket orsakar sådana situationer. Inbetalningen syns oftast på vårt konto, men beställningen har inte bekräftats hos oss. Kontakta vår kundtjänst så granskar vi beställningsstatus och kan bekräfta din beställning manuellt.

Vad ska jag göra om bankens webbläsare inte skickar tillbaka mitt ärende till webbutiken?

Ibland kan det uppstå avbrott i datakommunikationen, vilket orsakar sådana situationer. Kontakta vår kundtjänst så granskar vi beställningsstatus och kan bekräfta din beställning manuellt.

Levererar posten produkterna hem eller ska de hämtas på posten?

Leveranssättet för produkterna beror på beställningens fysiska dimensioner som-posten har definierat. Om beställningen räknas som brev levereras produkterna direkt hem. Som regel hämtas paket på posten eller på postens avhämtningsställe, men du kan också välja extraservice vid beställningen, så att paketet levereras direkt till din dörr.

Jag har glömt mitt lösenord

Du kan beställa ett nytt lösenord till din e-post på inloggningssidan genom att klicka på länken Glömt lösenordet? och ange e-postadressen som finns i dina kunduppgifter. Det nya lösenordet skickas till din e-post.

Jag vill ändra mitt lösenord eller uppdatera mina andra kunduppgifter

Du kan uppdatera dina kunduppgifter eller ändra ditt lösenord genom att logga in på ditt konto.

Jag har glömt mitt lösenord och min e-postadress i kunduppgifterna är inte längre i bruk

Du kan registrera dig på nytt med din nya e-postadress.