Hoppa till innehåll
Framsidan
Till företag
Företagssamarbete
Ansvarstagande innebär produktutvecklingsval för Lilja the Label

Ansvarstagande innebär produktutvecklingsval för Lilja the Label

Kesäinen Itämerimaisema

Lilja the Label är John Nurminens Stiftelses företagspartner

”Vi tillverkar alla våra baddräkter av återvunnet material, till exempel återvunnet plastavfall från havet. Vi anser dock att detta inte är tillräckligt. Genom att samarbeta med en aktör som delar våra värderingar kan vi göra mer”, säger Laura Saarinen, VD för Lilja the Label.

Genom att lansera skräpsamlingsutmaningen liljapicking samtidigt som samarbetet med Stiftelsen började har Lilja the Label kunnat uppmärksamma sina kunder om naturens välbefinnande. Företaget har vidareutvecklat sin produktförpackning till en uppsamlingspåse, som när den anländer utmanar kunden att bege sig ut i den lokala naturen och plocka påsen full med skräp som inte hör hemma där. Lilja the Label donerar 1 € till John Nurminens Stiftelse för varje beställning. För varje beställning inom ramen för utmaningen liljapicking fördubblas emellertid donationen.

”Här i norr är vi ju omgivna av en underbar och unik natur som vi kan njuta av året runt. För att använda baddräkt behöver man inte resa långt. Vid Östersjöns stränder kan man såväl sola på sommaren och surfa på hösten som vinterbada. Att röra sig i den lokala naturen är också en miljögärning jämfört med utlandsresor”, påpekar Saarinen.

Lilja the Label Laura Saarinen kuva
Laura Saarinen, verkställande direktör, Lilja the Label Oy

Arbetet för att rädda Östersjön handlar om samarbete och handling. Verkställande direktör Laura Saarinen beskriver vad företagspartnerskapet med John Nurminens Stiftelse betyder för dem:

”När det gäller ansvarstagande, att njuta av den lokala naturen och vattendragen är det utan tvekan en hederssak för Lilja the Label att stå bakom John Nurminens Stiftelse.”


vene rantautumassa saaren laituriin ylhäältä kuvattuna.

Sök