Hyppää sisältöön
Etusivu
Mitä teemme
Itämeri-media
Säätiön Northern Plights -kampanja ehdolla Finnish Comms Awardsin voittoon

Northern Plights toi Itämeren suurimman ongelman kaikkien silmille – Säätiön kampanja ehdolla Finnish Comms Awardsin voittoon

Northern Plights – Pohjoiset vitsaukset rinnasti Itämeren sinilevälautat revontuliin

Lisätietoja

John Nurmisen Säätiön Northern Plights – Pohjoiset vitsaukset -kampanja on valittu Finnish Comms Awardsin kahden kategorian finaaliin.

Kampanja nosti Itämeressä kesäisin vellovat sinilevälautat maalle kaikkien nähtäväksi ja konkretisoi Itämeren suurimman ongelman, rehevöitymisen. Kampanja kilpailee voitosta kategorioissa tapahtuma, tempaus tai repäisy sekä viestintäkampanja (järjestöt).

Kampanjan tavoitteena oli herätellä huomaamaan ihmisen aikaansaaman luonnonihmeen eli rehevöitymisen vaikutukset sekä keräämään lahjoituksia säätiön toimintaan rehevöitymisen vähentämiseksi. Kampanja toteutettiin kesällä 2025 Suomessa ja YK:n valtamerikonferenssin (UN Ocean Conference) aikaan Nizzassa.

Kampanja toteutettiin yhdessä luovan toimiston United Imaginationsin kanssa. Kampanjan mahdollistajia olivat Cocoa Mediaproductions, Sanoma Media Finland, JCDecaux ja Ocean Outdoor.

nainen katselee postikortteja infokioskin edessä
Nortern Plights -kampanjassa kannustettiin ihmisiä tutustumaan Itämeren suurimpaan ongelmaan, rehevöitymiseen.

Marketing Finland ry:n Finnish Comms Awards on mainos- ja viestintätoimistojen ja asiakkaiden yhteistyön kilpailu, jota on järjestetty jo 14 kertaa. Kilpailuun jätettiin tänä vuonna yli 170 työtä. Voittajat valitsee tuomaristo, johon kuuluu markkinoinnin alan ammattilaisia. Voittajat julkistetaan 6.11.2025.

Haluatko pysyä kartalla Itämeren tilasta?

Tilaa uutiskirjeemme ja kuulet ensimmäisenä Itämeri-aiheisista tapahtumista, säätiön hankkeiden etenemisestä, merellisistä julkaisuista ja muista kiinnostavista sisällöistä.

Lue seuraavaksi

Haku